Kaffe

Hej. Idag har jag druckit kaffe. Sen har jag lärt mig en massa om kaffe också.

För det första halkade jag över en artikel på det nätiga nätet om hur man tror att kaffe kan framkalla hallucinationer. Artikeln finns på National Geographic och finns att läsa här. Den mest använda psykoaktiva drogen i hela världen kanske inte är så harmlös som man tror. Kanske det är kaffet som får folk att göra så mycket tokigheter här i världen? Det skapar paranoia. Köra in flygplan i WTC och såna grejer. Knäppt.

Dock lärde jag mig också att kaffe, eller koffeinet däri, har inverkan på brösten. De reducerar både bröstens storlek OCH risken att få cancer i dem. Där blir det ett svårt dilemma i dagens ytliga, utseendebesatta samhälle. Stackars kvinnor. Ska man riskera att brösten krymper eller ska man riskera bröstcancer? Gosh, oh gosh...

Sist men inte minst så lärde jag mig att spindlar bygger mycket sämre nät när de har druckit kaffe. Eller inmundigat koffein på ett eller annat sätt. Näten blir helt retarderade. Min teori som framstående biologstudent blir då att spindlar har bröst, att det är bröstmjölken som förvandlas till trådarna av vilka de spinner näten OCH på grund av kaffet och den reducerade bröststorleken blir näten rent ut sagt fördjävligt dåliga. Vad tror ni?


Källa: Caffeine - Wikipedia, the free encyclopedia

Comments

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0