20 000 miles over the sea

Godkväll. Jag sitter och lyssnar på Enigma. Kvällen har varit varma mackor och avokado, lite TV, lite vit glögg med smak av vit choklad och lime, lite tvättande, sprakande eld, lite julpyntande samt bus i snön med hundarna. Höjdpunkten på kvällen var dock att få prata med pojken. Han hade hittat några katter som han gosade med. Det var mitt i natten där och det var jättevarmt. Jag vill vara där också!

Så typiskt att vi ska på varsin resa till Asien i vinter men ingen av dem tillsammans! Samtidigt som jag längtar massor till min resa till Borneo så känns det lite nervöst för jag vet hur mycket jag kommer att längta hem ibland under den månaden jag ska vara där. Dock så tänker jag på att vi (jag och J) nog kommer att resa massor av gånger tillsammans i framtiden samt att jag kommer att ha så fullt upp med allt roligt, spännande och intressant på Borneo så jag kommer nog inte hinna hålla på och fjanta mig med hemlängtan :p

Just ja! Jag har ju fler kattdjur på Borneo att skriva om. Närmare bestämt tre stycken. Det är platthuvudkatten, borneoguldkatten och marmorkatten. Hmm, tror att de måste dra sticka, för jag kan inte bestämma mig vilken jag ska ta härnäst. Vänta lite... *trumvirvel* Okay, det blev borneoguldkatten (Catopuma badia) som drog den bästa stickan och blir nästa katt till rakning! Det är en väldigt sällsynt katt, det blir spännande att se vad det finns för fakta tillgänglig om denna kisse.


Illustration av en borneoguldkatt // Google

Comments
Postat av: mum

känns som det är någon mening med att ni båda åker på resor till asien men inte tillsammans denna gången, återstår att se vilken mening det har, jag tror att det är något bra:):)

2008-12-01 @ 17:27:47
Postat av: Tessan

Så tokigt att du och J inte ska resa tillsammans. Men, ja, med allt du kommer att få uppleva så kan du väl inte få så mycket tid över för hemlängtan. Intressnt djur. Borneoguldkatt. Har aldrig hört talas om djuret förrut!

2008-12-01 @ 20:58:45
URL: http://www.metrobloggen.se/tessilessan

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0