Hello Houston

Nu är jag tillbaks från mina bestyr. Dagen blev i stort sett som jag trodde. Jag och klasskompisen Sebastian satt ungefär 3 timmar och färdigställde vårt arbete. Det blev väl inte så bra som det hade kunnat bli, som vanligt, men med tanke på tiden vi lagt ner så är det helt okay. Hoppas den rättande personen håller med mig.

Hmm, vad har jag annars på hjärnan och hjärtat då? Det blev ingen installation av värmepumpen idag på grund av att de som skulle installera hade tidsbrist. Denna förargliga tid som aldrig räcker till utan bara glider undan, förutom när man väntar på något då den alltid går otroligt sakta. Nästa vecka skulle det i alla fall bli av lät det som.

I övrigt har jag inte så mycket mer att skriva. Känner mig lite halvt utsvulten så det blir nog ett litet besök på den lokala grillbaren för att återfå energin. Sedan vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Borde läsa i boken "Meteorologi och klimatologi" inför tentan, som är på onsdag. Ja, det ska jag ta mig fan göra!

Comments
Postat av: Tessan

Förstår vad du menar. Men när är man riktigt nöjd med ett skolarbete? Själv så är jag riktigt pedantisk och kan sitta och greja med en enda detalj i flera timmar innan jag blir nöjd. Jag tänkte ställa lite frågor till dig ang din utbildning. Läser du på universitetet i Umeå? Vad läste du på gymnasiet? Vad behöver man för ingångsbetyg för din utbildning? Jag funderar dagligen på vad jag vill göra i framtiden, men vet ju inte vad jag skulle passa som/klara av. Är tacksam för svar.

2008-11-27 @ 20:58:44
URL: http://www.metrobloggen.se/tessilessan
Postat av: Miria

Tessan - Svarar här och på din blogg också. Jag är likadan ibland när det gäller skolarbeten. Ibland är jag dock riktigt lat och lägger bara ner precis det jag vet att jag behöver för att klara det. Det beror lite på hur intressant jag tycker det är.



Kul med frågor. Yep, läser i Umeå. Gymnasiet, ja jäklar... Först läste jag ett år samhälls men det kändes helt fel, så då sökte jag djurvård/naturbruks. Där stod jag ut i några månader och sen insåg jag att jag var skoltrött och tog en paus. Därefter har jag läst lösa kurser på komvux tills jag kommit upp till fullt betyg med allmän behörighet och särskild behörighet till biologprogrammet. Allmän behörighet är typ 2250 poäng (tror jag) och den särskilda till buiologprogrammet är matte D, kemi A, fysik A och biologi B.



Universitetsstudierna är inte alls som jag hade tänkt mig utan mycket bättre. Superbra lärare/föreläsare, inget prestationstryck i klassen, trevligare miljö och lättare tentor än vad jag förväntade mig :p



Trodde inte jag skulle orka med den sociala biten, men det går mycket bättre än vad jag trodde.



Hoppas mina svar gav lite hjälp. Fråga gärna mer!

2008-11-28 @ 00:21:46
URL: http://awareness.blogg.se/

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0