Natten

Natten har lagt sig över vår halva av Jorden. Dock har det varit mörkt länge redan. På den andra halvan av vår planet är det dag. I Thailand - dit J åker på lördag - börjar morgonen gry just nu.

Det jag tycker ALLRA mest om med länder som ligger närmare ekvatorn är att de får uppleva mörka och varma nätter. Den kombinationen är så gudomlig och tyvärr får man i stort sett aldrig uppleva det här uppe i norr. Då det är mörkt är det kallt och då det är varmt är det ljust. Om man har tur så får man vara med om någon relativt ljummen vår eller höstkväll som vilar i mörkret. Jag älskar mörker i samband med värme. Därför vill jag nog i framtiden bo lite närmare Jordens bälte.

However. I morgon då händer det grejer. Först ska jag och J åka till storstan Umeå och hämta ut hans pass. Sedan ska jag och min klasskompis göra klart vårt kursarbete om dendroklimatologi. Det ska vara klart och inmailat innan fredag klockan 16.00 - annars! Så det är hög prioritet. Samtidigt ska jag få en luftvärmepump installerad i huset så när jag kommer från stan så ska jag åka hem och kolla läget med den. Den värmepumpen är ett bra komplement till vedeldningen och underlättar då jag vill vara borta ibland. Den har även en sån här übergrej till, som gör att man kan ringa och kolla vad det är för temperatur i huset och även via telefon ändra temperaturen. Det kallar jag remote control.

Sen blir det att spendera näst sista kvällen med pojken innan han åker iväg. I AM GONNA MISS HIM!

Nu ska jag titta lite TV med hundar och pojke och sen blir det zZzzz.



Comments

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0