The Mountain

Good God vad jag har haft fullt upp på sistone, därav den fattiga uppdateringen av bloggen. Måste tänka efter vad jag gjort alltmest så jag inte råkar börja sitta här och ljuga... Hmm... Idag är det fredag, det har jag koll på i alla fall... Ungefär så här har min vecka sett ut tror jag...

Måndag: Var på meteorologiföreläsning på skolan.
Tisdag: A day off, så jag skulle orka med det pressade schemat som jag hade framför mig.
Onsdag: Följde med en biolog ut i skogen på jobb i ett naturreservat, grymt givande!
Torsdag: Första dagen på första träffen på kursen tropisk ekologi, kväll med pizza och bildvisning/taggning inför Borneo! Kom hem mycket sent. ZzzzZzzzz.
Fredag: Mer tropisk ekologi, måste ju lära mig massor teoretiskt så jag får ut mer av resan sen. Sen fastnade jag hos J och hans mor flera timmar så det blev sent hemma ikväll också. Ser fram emot en ordentlig sömn i natt.

Meeen, kan ju säga - utan överdrift - att jag börjar längta en del till resan nu. Goddamn! När vi går in på detaljer på allt vi ska göra, det visas en massa grymma bilder och det berättas roliga och spännande historier... då känner jag att jag blir förväntansfull, riktigt förväntansfull. Läraren är även en helt otroligt skön dansk prick som sprider massvis av positiv och humoristisk energi runt sig. Det som händer härnäst är att jag ska göra ett arbete om Borneo's vilda katter som ska redovisas i januari innan vi åker. Känns skitkul. I love dem cats!


En strand i Sarawak, Borneo // Google

Comments

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0