Veckans ände

Ja, nu har vi nått veckans ände. Min helg har varit bra och varierande. Temperaturen har också varierat väldigt mycket, från nästan -17 grader igår på dagen till runt -2 idag. Nu snöar det ordentligt också. Mysigt!

I fredags spenderade jag dagen med att hjälpa pojken att packa och fixa klart inför hans resa till Thailand. Sedan åkte vi till min mamma och spenderade kvällen där med pizza och prat. På lördag morgon kom hans pappa och hämtade upp honom för att åka till flygplatsen. De spenderade sen hela lördagen på Arlanda medans jag och mamma tog det ganska lugnt här hemma hos henne. Vi gick promenad med hundarna och sen åkte vi och handlade ingredienser till en supergod laxmiddag.

Tog en bild på förrätten med mammas mobilkamera, för systemkameran är ute och reser med pojken. Förrätten bestod av två halvor avokado med yoghurt, rödlök, svart rom, citron och lime. Supergott. Varmrätten var en laxgratäng med hemgjort potatismos och vitvinssås. Också supergott!


Min och mammas förrätt

Kvällen blev en social tillställning med två av mina bästa killkompisar. Adam, som varit på Madagaskar i 2 månader, visade en massa bilder (utöver den här filmen och den här bilden) därifrån för mig och vår vän Anton. Sedan drog vi vidare till några andra ställen och snackade med folk. Det var några stycken som hade hört om min stundande resa till Borneo och som var nyfikna och frågade en massa, det var kul. Träffade flera trevliga människor.

Idag har jag tagit sovmorgon, pratat med pojken som är framme i Thailand nu och är jätteglad, ätit mat som blev kvar sen igår samt betalat räkningar. Nu ska jag och mamma ut på hundpromenad och sedan ska jag nog börja bege mig hemåt. I morgon kommer min kompis Paulina till mig och vi ska plugga inför tentan som är på onsdag.



Comments
Postat av: mum

mmm så hungrig jag blir, måste skynda mig hem och fixa mat

2008-12-01 @ 17:25:46
Postat av: Tessan

Det där lät gott! Lax är en av mina favoriter. Jag brukar köpa färsk lax ifrån fiskbilen på fredagarna. Hade gärna gjort det fler dagar i veckan, men det skulle bli alltför dyrt. Jasså, det snöar hos dig? Mysigt! Här lyser snön med sin frånvaro.

2008-12-01 @ 20:53:01
URL: http://www.metrobloggen.se/tessilessan

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0