Rådjur

Igår såg vi två rådjur när vi körde bil. De nådde knappt ovanför snön med sina små huvuden. Det måste vara ganska svårt för de små djuren att förflytta sig när det är sånt här snödjup. Antagligen hade de hittat nått skoterspår att vandra efter och sen hittat nått ställe där de kunde skrapa fram lite fruset gräs på ängen :)

Idag har jag och hundarna hittat ett bra promenadställe där de kan springa lösa. Det är ungefär 5 km bort och det är riktigt vackert där. En smal väg med ganska tjock skog på sidorna. Vi såg en hel del älgspår och hundarna kände även lukten av dem!

Jag har inte tagit mig iväg för att ta de sista vaccinationssprutorna än, men i morgon bitti blir det av. Sedan ska jag fara till mamma igen och äta lite sen lunch. Jag måste få något att göra så jag inte biter av naglarna och fingrarna och händerna och... allt, av resenervositet. Hehe. Så det blir jättebra att åka till henne!



Vintriga rådjur // Google

Comments
Postat av: mum

och du är sååå välkommen

2009-02-11 @ 08:13:29

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0