Snart sova

Men först titta lite TV. Har nyss varit ute i snöstormen med hundarna. Aliyah tyckte det var jättekul medan Gizmo bara ville gå hem. Hon la öronen bakåt, kröp ihop och slet hemåt i kopplet. Sötnosarna. De är så himla olika varandra trots att de är mor och dotter och att de växt upp under så lika omständigheter.

I morgon ska jag fara och ta mina sista sprutor inför resan och sedan ska jag och pojken åka till mamma. Där ska vi ha en liten ceremoni där det ska delas ut stenar. Jag ska ha med mig sju stycken; en symboliserar min mamma, en pojken, två symboliserar våra bullstaffar och tre våra katter. Sju är mitt turnummer också. Så därför tar jag inte stenar för de djuren som bor hos mamma. Men de betyder ändå lika mycket för mig! Mamma och pojken ska också få varsin sten som symboliserar mig. Sedan ska jag också ha med mig en liten glasflaska med jord från min kära gård och sen "hjärtevännen" - ett tursmycke som gått i tre generationer och som alltid ska följa med på resor.

Senare ska jag berätta lite mer om mina planer för resan. Lite mer detaljerat. Jag tänker också skriva dagbok under hela resan, från tågresan till Stockholm till tågresan hem igen, så jag kommer ha mycket att dela med mig av här på bloggen när jag kommer hem.

God natt mina kära läsare!

Comments

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0