Kuching - Kota Kinabalu

Igår beställde jag en inrikesresa som jag ska göra på Borneo. En flygresa från Kuching i delstaten Sarawak till Kota Kinabalu i delstaten Sabah. Jag ska vara i Sarawak i drygt en vecka och sedan resterande tid - knappt tre veckor - i Sabah.

Påbörjade bokningsprojektet på morgonen genom en svensk sida men det bara jävlades och jävlades. Ville resa mitt på dagen men då var det fullbokat. Kunde då tänka mig åka tidigt på morgonen och sent på kvällen, men då kostade det massor av mer pengar, vilket kändes idiotiskt. Gav tillslut upp projektet och för att försöka igen senare.

På kvällen gick jag in direkt på AirAsia's websida. Där hittade jag en resa klockan 16.30 från Kuching för 117 MYR, vilket är under 300 SEK. Resan tar lite mer än en timme, sedan är jag framme i Kota Kinabalu. I den trakten ska vi bland annat snorkla på korallrev och bestiga berget Mount Kinabalu. Sedan åker vi vidare in mot Sabahs hjärta och Danum Valley.


Flygrutt (klickbar)

Resan tillbaka till Kuching (varifrån hemresan går) måste jag boka lite senare. Jag och P måste planera vad vi ska göra veckan efter kursen är slut, alltså sista veckan av min resa. Jag vet inte riktigt var jag kommer att befinna mig än, så då blir det ju lite svårt att boka en resa. Mer om resan senare!


Från Kuching... // Google



...till Kota Kinabalu // Google

Comments

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0