Borneoresan - del I

Hello everyone. Okay, känner att det är dags nu att dela med mig lite bilder och berätta lite om resan jag nyss genomlidit :p



Borneoresan - Del I, Kuching

Jag överlevde alltså först flygresan mellan Stockholm, Sverige och Kuala Lumpur, Malaysia fredagen den 13'e februari. Bara det är väl en ganska cool bedrift, right? Dagen efter - på alla hjärtans dag - kom jag fram till ön Borneo. Borneo är Jordens tredje största ö och den delas av tre länder; Malaysia, Indonesien och Brunei. Jag har varit i de två malaysiska delstaterna - Sarawak och Sabah.


De två malaysiska delstaterna på Borneo

Anlände först till Sarawak's huvudstad Kuching, se pilen på kartan ovanför. Kuching betyder katt på malay och det ska alltså vara katternas stad. Det var faktiskt en hel del kattstatyer och dessutom riktiga katter, men ändå mest bilar. Fan vilket liv det var på natten när man skulle försöka sova. Jag mötte upp min bästa tjejkompis Paulina i Kuching, men vi stannade bara lördag och söndag för att sedan dra vidare tidigt på måndag morgon. Vi hann titta oss runt lite, testa den malaysiska maten, röka vattenpipa och handla lite presenter. Städer är rätt tråkiga tycker jag, men här är några bilder från Kuching i alla fall...


Utsikten från Mandarin Hotel där jag sov två nätter


Vy ner mot "Sarawak river" som flyter genom Kuching


Flodpromenaden och floden i kvällsljuset


Här till höger åt vi mee (nudlar) ett par gånger


Kuching waterfront


En liten gata


Kinesiskt tempel


Sist men inte minst - en liten Kuching

Comments

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0