Stockholm

Nu är jag framme i Stockholm. Det är svårt att skriva utan att försöka trycka "A" och "O" istället för de svenska bokstäverna. Haha. Jag känner mig ganska främmande här i Sverige faktiskt. Det är nästan så att jag blir sårad av att inte fler hälsar och ler åt mig. Sen hade jag glömt hur sjukt dyrt det är att äta mat här. Lite nudlar för 65 spänn!! På Borneo betalade jag inte ens 6 spänn för en stor tallrik nudlar. Att det kan vara sådan skillnad. Men det är ju i och för sig nästan 1000 mils distans mellan länderna...

Resan har gått mycket bättre än väntat iaf. Kändes lite drygt med allt väntande och åkande jag hade framför mig, men det har varit roligt och gått fint. I går kväll på Kuchings flygplats träffade jag två malay/kinesiska kvinnor som jag satt och pratade med i flera timmar. De var väldigt trevliga och ville veta allt om mig. Tycker det är roligt när folk frågar en saker och inte bara vill prata om sig själv hela tiden :) Sedan tog de med mig till ett indiskt hak där jag blev bjuden på "nattmiddag" bestående av naanbröd med ost, raita och en grönsakssoppa till. Sedan lämnade de av mig på flygplatsen igen och jag lovade att höra av mig när/om jag kommer tillbaka till Kuching igen.

Sov ett par timmar i en av Starbucks' sköna fotöljer. Checkade sen in min väska vid 4 på morgonen och hoppade på planet till Kuala Lumpur vid 6. Sedan bytte jag plan i KL och spenderade 11 ½ timme på det planet. Lyckades sova ganska mycket. Drömde att planet började vobbla jättemycket och störtade. Vaknade sen av en rätt kraftig turbulens. Var inte så trevligt med drömmen färsk i minnet när planet började skaka och ha sig ;P

Jaa, sen kom jag till Arlanda varifrån jag tog tåget till Stockholm central. Hyrde en dusch och sen har jag käkat lite mat. Det blev kött för första gången på över en månad. Bakpotatis och tortillachips också. Är fortfarande mätt som en padda. Slutligen satt jag mig vid en dator, där jag nu sitter och skriver. Har 28 minuter kvar, men Messenger fungerar inte så jag vet tusan inte vad jag ska göra vid datorn. Kanske ska logga ut och logga in sen igen? Vet inte om det funkar...

Tåget som ska ta mig hem går vid halv 9. Det ska bli så himla kul att träffa min kära mor, min kära pojke och mina kära mjukisdjur!

Lägger nog upp lite bilder i morgon. Ska ta det i kronologisk ordning så det blir från början av resan. Det blir alltså bilder från Kuching och Bako national park. Blir så kul att visa vad jag har sett!

Peace, love & understanding!

Comments

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0