Tillbaka i hemmet

Jag sov så sjukt gott på tåget i natt. Steg på vid 9-tiden och gick och la mig i min färdigbäddade säng högst upp. Lyssnade på nån låt på mp3-spelaren och slumrade till sedan. Älskar tåg. Det rytmiska dunkandet är så lugnande. Vaknade ganska tidigt (jetlag?) men låg och drog mig tills en snubbe kom in och sa att det var 20 minuter till min destination. Åt chips och snickers till frukost ;D

Sedan hoppade jag av tåget och gick till pojken och djuren. Det var jättekul att träffa dem igen! Hundarna såg så himla annorlunda ut, det var som att jag inte sett dem på år och da'r. Katten Paasah var lite sur men kattpojkarna var glada att matte var hemma. Mina små pärlor!

Tog sedan med mig Aliyah och åkte till mamma. Vi har varit ute och promenerat med hundarna i det fina vårvädret. Nu sitter jag och väntar på god mat; lax, hemgjord potatismos och romsås. Känner mig väldigt sömnig. Måste bero på att klockan är halv 3 på natten i Malaysia nu. Ska bli skönt att få sova i en riktig säng i ett hus i natt. Har spenderat en natt på en buss, en natt på en flygplats och sedan en natt på ett tåg. Min egen säng hos mamma känns mycket lockande.

Har sökt sommarkurs idag. Det blev projekt i ekologi. Ska bli spännande. Vet inte än vad det blir för projekt. Har inte bestämt mig vilken kurs jag ska läsa nu innan sommaren... Antingen blir det ekologi II eller "conservation biology". Har blivit antagen till båda, måste fundera vidare. Har två veckor på mig iaf.

I morgon blir det bilder! Nu blir det mat :p

Comments

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0