The circle of life

 

Jag började faktiskt gråta i början, jag fick så mycket barndomsminnen/känslor och det är så vackert och mäktigt med alla djuren och sången. "There is more to see than can ever be seen, more to do, than can ever be done..." Mot slutet av videon började jag sedan tänka på hur starkt det sitter i människan att man ska hylla EN (eller enstaka) kungar. Zebrorna knäböjer när lilla Simba lyfts upp. Barn ska lära sig från tidig ålder att underkasta sig auktoriteter. Dock var det så länge sedan jag såg filmen så jag minns inte vad grundbudskapet var. Kanske var det att man ska försöka komma bort från allt sådant hyllande. Hoppas det. Jag kanske skulle se Lejonkungen igen. Hur som helst är det mycket vackert med alla djuren och "the circle of life"...


Comments
Postat av: Anonym

Hej på dig! Planer för helgen? :)

2010-10-07 @ 17:42:18
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0