14 februari - Alla uttrars dag

Ja, då var det mitten av februari. En köldperiod har tagit vid och det är runt -27 grader. Det ser ut som att det ska vara ungefär lika kallt hela veckan, med nattemperaturer på ca. -32 grader...

Det har inte hänt så himla mycket spännande på sistone. Vi har varit ute och fiskat en del och vi hade en ganska bra fiskedag då vi fick fler än 5 abborrar i alla fall. Jag kikpimplade och det var kul att se fiskarna när dom simmade runt betet och högg.

En ny termin har börjat och jag hade sökt många kurser. Det var svårt att bestämma vilka jag skulle läsa, men jag har tillslut bestämt mig för 1) Vilt, viltvård och viltförvaltning i fjällmiljö, 2) Människan och rovdjuren, del II och 3) Shamanism. Det blir spännande!

Just nu håller jag dock på med sista arbetet på Ekofilosofi A, ett projektarbete som ännu inte fått några klara avgränsningar, men det ska i alla fall handla om världsbilder och om vad västvärlden kan lära sig från andra kulturer och från naturen.

Håller också på med hemsidan till Naturskyddsföreningens lokala krets. Den har nu fått en framsida och ska bara fyllas på med aktivitetsprogram, medlemslista, fotoalbum m.m.

Nu ska jag sätta igång med nått vettigt!



Förresten!

Jag hörde på radion i morse att det går framåt för uttrarna i Sverige. Härligt!!!






Comments
Postat av: mum

Ja, Visst är det underbart att man har lyckats rädda uttrarna kvar , det var så nära att dom blivit förpassade till historien i biologiböckerna, det är hissnande skrämmande när man tänker på det

2011-02-14 @ 14:55:12

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0