25 januari

Jag är kvar på Jordens yta, har bara massvis med annat att göra än att blogga. Håller på med ekofilosofin, har två arbeten kvar på "Ekofilosofi A" (snart bara ett) och sen drar det igång med Nordic Environmental Studies. Under den här terminen ska jag även läsa den andra delen av kursen "Rovdjuren och människan" och kanske en annan kurs också som heter "Fiskbiologi och fiskevård". Exjobbet är också på tapeten, men det är fortfarande rätt grumligt kring det. Just nu skriver jag i alla fall om maktstrukturer i olika kulturer. Det har gått riktigt bra att skriva igår och idag så jag har fått ihop typ 5 sidor av ganska kloka tankar. Nästa uppgift är ett eget projektarbete, som jag inte har bestämt än vad det ska beröra för frågeställning. Kanske jag ska studera något särskilt naturfolk lite närmare, eller någonting med skolsystem i olika kulturer, eller jämföra relationen mellan människa och stora rovdjur i olika kulturer, eller... Hade ju tydligen några idéer i alla fall :)

I morgon blir det att slänga skidorna på biltaket och köra iväg nån mil västerut för att sen åka ut på älven och fiska. Hoppas det inte blir alltför kallt, men det ser ut att bli runt -20 på morgonen och sen runt -15 på dagen. Det är trevligt att det börjat skilja lite i temperatur över dygnet - vårtecken! Det ser ut att bli runt 5 plusgrader på fredag, då kommer det bli en underbar skare på snön för skidåkning. På tal om vårtecken så tycker jag att fåglarna har börjat kvittra lite mer nu. Det är härligt!

På tal om fåglar så fick jag en belöning idag av min gud - Naturen - när jag lämnade in plast- och pappersförpackningar till återvinning. Det flög en uggla just ovanför mig! Jag tror det var en pärluggla (Aegolius funereus funereus)...





Comments
Postat av: Marina

Hoppas du fick storabbarn!! Tjing!

2011-01-31 @ 15:22:44
URL: http://lobsterspam.blogspot.com

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0