3 mars

Ja hallå. Nu beslutade jag mig för att uppdatera litegrann och berätta vad som sker i mitt liv.

Just nu sitter jag och skriver på mitt projektarbete i ekofilosofi. Det går under arbetsnamnet "Naturen - hur olika vi kan se på den", men det kan nog mycket väl komma att byta namn en eller två gånger innan slutet. Just nu skriver jag om illusionen av separation, som förstör vårt samhälle. Känslan av samhörighet måste få växa!

Förutom ekofilosofin, som jag tyvärr snart är färdig med, så läser jag tre andra kurser. Dessa är shamanism, viltvård och rovdjuren & människan. Toppenkurser för mig. Handen är i handsken.

I övrigt ska jag åka till Norrbotten med en kollega i Naturskyddsföreningen i helgen. Det är länsstämma i Öjebyn så vi ska dit och knyta lite kontakter, få inspiration och så. Det blir nog trevligt.

På fritiden är det samma gamla goda. Skidor i skogen, umgänge med varandra och djuren samt lite ren och skär lathet.

Oooh, glömde nästan att påpeka det våriga vädret. Igårkväll så var det +6 grader ute vid klockan 10 på kvällen. Har sett en massa flygande insekter i luften och fåglarna låter helt klart piggare. Nästan varje natt hör jag pärlugglor. Underbart.

Love, love, love /Miria


Comments
Postat av: mum

Du kanske måsta skriva en bok om KASAM men med fokus på känslan av sammanhang mellan människan och naturen, du vet Aaron Antanowski.

2011-03-04 @ 09:43:12

Type your comments here:

Name:
Remember me 'til next time?

E-mail: (not published)

URL/Blog-address:

Comments:

Trackback





SECOND HAND - FÖR NATUREN!!
Prylbanken.se
(Gratis annonser)

RSS 2.0